پاتوق اهل نظر

پاتوق اهل نظر

پاتوقی برای اهل اندیشه و نظر
پاتوق اهل نظر

پاتوق اهل نظر

پاتوقی برای اهل اندیشه و نظر

معرفی و عکس از زیباترین معبد تایلند(چای واتانارام)

در صورت سفر به تایلند به این معبد تاریخی هم سری بزنید.

 

معرفی و عکس از زیباترین معبد تایلند

 

نام این معبد به زبان  بومی یعنی” معبد سلطنت طولانی و دوران با شکوه” می باشد و در آن از  سبک خمر که در آن زمان محبوب بوده طراحی شده است. برج مرکزی آن به ارتفاع 35 متر می باشد که چهار ستون به سبک خمری آن را احاطه کرده اند.

 

Wat Chai watthanaram  معبد بودایی  واقع شده در شهر  Ayutthaya کشور  تایلند، در غرب  رودخانه چائوفارایا می باشد و یکی از معابد معروف از  جاذبه های مهم توریستی است. این معبد، یک  معبد سلطنتی بوده که در آن شاه و جانشینانش به  انجام مراسم مذهبی می پرداختند و بسیاری از ملکه ها و شاهزادگان  پس از مرگ در اینجا سوزانیده می شدند.

ساختار این معبد  بازتابی است از  جهان بینی بودایی.معبد در سال 1630 توسط پادشاه پراست تانگ  به عنوان اولین  معبد سلطنت و به  یادبود از سکونت مادر خود در آن منطقه ساخته شد.

 

نام این معبد به زبان  بومی یعنی” معبد سلطنت طولانی و دوران با شکوه” می باشد و در آن از  سبک خمر که در آن زمان محبوب بوده طراحی شده است. برج مرکزی آن به ارتفاع 35 متر می باشد که چهار ستون به سبک خمری آن را احاطه کرده اند.

 

پس از نابودی کامل پایتخت توسط برمه در 1767 ، معبد رها شد  و آجر ویرانه  ها  مورد دستپرد و فروش  قرار گرفت و مجسمه های بودایی به یغما رفت.در سال 1987 یک گروه تایلندی  شروع به بازسازی مکان کردند و  در سال 1992 آن را برای بازدید عموم باز کردند.

معبد چای واتانارام در تایلند





مجموعه : مکانهای تاریخی جهان

"تالاب"

نظرات 1 + ارسال نظر
مسعود شنبه 28 شهریور 1394 ساعت 11:46

از شما بعیده که یک محل بت پرستی را معرفی کنید و تشویق به بازدید اون بکنید!!!!

سلام و عرض ادب و ارادت وافر به شما دوست عزیز و بزرگوار
تصور میکنم سوءتفاهمی پیش اومده باشه. بازدید از مکانهای تاریخی و گردشگری و جهانگردی یک مقوله ایه و دعوت به بت پرستی و خدای ناکرده تشویق بندگان خدا به کفر و شرک امری دیگه.
درقرآن مجید مومنان ترغیب به"سیرو فی الارض* سیر و سیاحت در روی زمین و دیدن آیات و نشانه های عظمت و قدرت الهی و عبرت از سرگذشت تلخ اقوام و ملل پیشین که با وجود موهبتهای بی حساب الهی نافرمانی کرده و راه عناد و طغیان برگزیده و به سرنوشت دردناک و پند آموز اونها بارها اشاره شده.
قدرت عقلی و ذهنی حیرت آور و شگفت انگیز بشری و از جمله نبوغ و خلاقیت آدمی در هنر معماری از آثار نمایان و درس آموز خلقت و صنع الهی ست که به هیچ روی نباید از اون غافل بود و به اون بی اعتنایی ورزید.
آنچه مد نظر دین توحیدی اسلام هست ،به باور این کمترین قراردادن تمامی دستاوردها و آموخته های تمدن انسانی در مجرای اصلی آن و در مسیر توحیده ، و نه لزوما نفی و نابودی صرف اونها نظیر اونچه گروه طالبان با مجسمه های بودایی چند هزار ساله استان بامیان در افغانستان کرده و اونها رو با دینامیت منفجر کردند،اون مجسمه ها فارغ ازجنبه اعتقادی اونها که البته مورد پذیرش دنیای اسلام نبوده و نیست حاصل و رهاورد عظیم تمدن قرون متمادی بشری ست و محو و نابودی اونها نه مورد تائید عقل سلیمه ونه مورد قبول و پذیرش شرع و دین.
بی نهایت تقدیر و سپاس و تشکر از افتخاری که دادید و ارائه زیبای نظرتون

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.