پاتوق اهل نظر

پاتوق اهل نظر

پاتوقی برای اهل اندیشه و نظر
پاتوق اهل نظر

پاتوق اهل نظر

پاتوقی برای اهل اندیشه و نظر

سیری در صحیفه نور(1)

جلد اول - صفحه 1 -  نامه احوالپرسی و ابراز اشتیاق برای دیدار
نامه
زمان : 1312 ه . ش . / 1352 ه . ق .
مکان : نجف ، منزل آقای نصرالله خلخالی
موضوع : احوالپرسی و ابراز اشتیاق برای دیدار
مخاطب : نامشخص (1)
صفحه : 1
قربانت شوم ، کرارا متذکر حضرتعالی بوده و دعاگو بودم . امیدوارم ان شاءالله دائمابه سعادت و سلامت بوده و خوش و خرم باشید. خیلی دلم برای شما تنگ شده ، حتی اگرمانع نداشتم از قزوین مراجعت می کردم . شما که بکلی از رفقا دست کشیده و در گوشه عزلت خزیده اید؛ و الا راه بین قم و قزوین زیاد نیست . ممکن بود یک سفر برای ملاقات بیایید. اگر با حضرت معصومه - سلام الله علیها - خدای نخواسته قهر هستید ممکن است حرم مشرف نشوید! در هر حال سلامتی شما را طالبم و نایب الزیاره هستم . امید است ان شاءالله خداوند امور را بر وفق دلخواه شما قرار دهد. وقت تشرف به اعتاب عالیات چندساعتی آقای آقازاده را ملاقات کردم . بحمدالله به سلامت بود. الان منزل آقای آقا شیخ نصرالله (2) در نجف اشرف هستم ، و چون حضرت آقای آقا سید ابوتراب قزوینی - دامت برکاته - عازم بودند بدین دو کلمه مصدع شدم . امید دعا از جنابعالی دارم . از قرارمحکی (3) مراد جنابعالی کسالت دارند. امید است ان شاءالله تا کنون رفع شده باشد. اگرآقای آقا شیخ مجتبی (4) قزوین هستند سلام برسانید. ایام عزت مستدام باد.
سید روح الله الخمینی
1- احتمالا آقای سید ابوالحسن زرآبادی و یا آقای سید ابوالحسن رفیعی قزوینی .
2- آقای نصرالله خلخالی .
3- به طوری که حکایت شده است .
4- آقای شیخ مجتبی قزوینی .
ادامه دارد
صحیفه امام خمینی(ره)
"تبیان"

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.