پاتوق اهل نظر

پاتوق اهل نظر

پاتوقی برای اهل اندیشه و نظر
پاتوق اهل نظر

پاتوق اهل نظر

پاتوقی برای اهل اندیشه و نظر

بیانیه اداره کل حفظ آثار قم

آزاد سازی سوسنگرد؛ تجلی ایستادگی ملت در کلام امام(ره)



25 آبان 1394

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم به مناسبت 26 آبان سالروز آزاد سازی سوسنگر، بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس از قم، در بیانیه اداره کل حفظ آثار قم به مناسبت حماسه شکست حصر سوسنگرد آمده است: وقایع دفاع مقدس به جهت انطباق با اعتقادات و ارزش ها و فرهنگ اسلامی از ارزش ویژه ای در تاریخ میهن اسلامی برخوردار است. آن دوران پر از حماسه به تعبیر مقام معظم رهبری سرشار از هزاران هزار حادثه است که حتی نتوانسته ایم فهرستی از آن ها تهیه کنیم.

این بیانیه می افزاید: حماسه شکست حصر سوسنگرد در 26 آبان سال 59، یکی از وقایع سرنوشت ساز دوران دفاع مقدس است که کمتر به آن پرداخته شده. این حماسه بزرگ از افتخارات نظام اسلامی و برگ زرینی در دیوان دفاع مقدس می باشد و به دلیل مولفه های ویژه ای که در شکل گیری آن وجود دارد، گرامیداشت و یادآوری آن همچون سایر حماسه های دوران دفاع مقدس، ضرورتی گریزناپذیر است.

در بیانیه اداره کل حفظ آثارقم با اشاره به شرایط سال های آغازین انقلاب بیان می کند: نهال نوپای انقلاب اسلامی هنوز به پایان دو سالگی خود نرسیده بود که دشمن بعثی با حمایت استکبار جهانی جنگ تحمیلی را آغاز نمود و در دومین ماه آن، در میان عواملی چون عدم انسجام نیروهای مسلح، کمبودها و تشدید مشکلات داخلی و درگیری های ایجاد شده توسط منافقین و ضد انقلاب، سوسنگرد به محاصره دشمن سرتاپا مسلح در آمد.

در بیانیه مذکور همچنین با اشاره به فرمان حضرت امام(ره) تصریح شده است: نقش موثر و قاطع گوهر ولایت فقیه و مدیریت و رهبری امام عظیم الشان(ره) و پیگیری نمایندگان خاص ایشان از جمله شهید چمران و حضرت آقا- که در آن زمان نماینده امام در شورای عالی دفاع بودند- همراه با مقاومت مردم و همت و حمیّت رزمندگان اسلام، باعث توقف محاصره دشمن و شکسته شدن حصر سوسنگرد شد و معادلات منطقه را بر هم زد؛ حماسه ای که اگر به وقوع نمی پیوست، استقرار عراق در جبهه میانی، سقوط اهواز و شهادت صدها رزمنده در حصر، از نتایج قطعی آن بود ضمن آنکه پیامدها و عوارض سیاسی نظامی خاص خود را نیز به دنبال داشت. لذا فرمان اکید حضرت امام(ره) در 25 آبان 59 که "سوسنگرد تا فردا باید آزاد شود"، شکست حصر این شهر و حماسه ماندگار آزاد سازی سوسنگرد را به عنوان اولین پیروزی قوای اسلام در دوران دفاع مقدس رقم زد.

این بیانیه تاکید می کند: حقانیت راه و کلام امام عزیز، مدیریت الهی و قدرتمندی را در وجود ایشان متبلور ساخته بود به طوری که مشابه چنین حماسه هایی نیز از سوی ایشان در جریان پاوه، شکست حصر آبادان، حفظ جزایر و ... مشهود بود و با استقامت مردم و پیروزی قاطع و بی درنگ رزمندگان اسلام محقق گشت؛ از سویی دیگر صدام ملعون بارها با عربده کشی، وعده اعطای کلید بصره و بغداد را داده بود اما رزمندگان اسلام با توکل بر خدا به فتوحات عظیمی در آن دوران دست یافتند.

در بخش دیگری از بیانیه با اشاره به نتیجه مهم پیام امام در شکست حصر آبادان بیان شده است: هنر مدیریت بی نظیر امام عظیم الشان در آن شرایط خاص، اثبات این مطلب بود که ما باید روی پای خود بایستیم و دوست و دشمن خود را بشناسیم؛ مرور حماسه های جاودانی که با خون جوانان رشید و ایثار ایثارگران سرافراز و جانفشانی همه اقشار ملت بزرگ ایران عجین گشته و به ثمر رسیده است، حاکی از این پیام است که آحاد افراد جامعه برای مقابله با ظلم و استکبار و نفوذ ایادی آن، باید همواره آمادگی کامل داشته و در این راه با تبعیت از رهنمودهای رهبر فرزانه خویش، تجربیات گرانقدر دوران دفاع مقدس از جمله شکست حصر سوسنگرد را برای مقابله همه جانبه با دشمنان در همه عرصه ها، درونی سازی و بکار گیری کند.

در پایان اداره کل حفظ آثار قم با اشاره به تلاش مسئولان در جهت ایستادگی در برابر دشمنان مطرح شده است: امروز نیز خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی و امت سرافراز، پاسداری از پیام خون شهدا، عمل به وصایای امام راحل(ره) و رهنمودهای مقام عظمای ولایت را چراغ راه خود قرار داده و با همدلی و همراهی در تحقق آرمان های اسلام ناب محمدی(ص) تا تشکیل حکومت جهانی اسلام از هیچ کوششی فروگذار نخواهند کرد.


"خبرگزاری دفاع مقدس"

نظرات 1 + ارسال نظر
نیره سه‌شنبه 26 آبان 1394 ساعت 09:43 http://naseri-n.blogfa.com

درود بر استاد گرامی

مطلب مفید و ارزنده ای بود آرزوی سربلندی برای همه جهادگران ایران آباد داریم

خسته نباشید
پایدار باشید

سلام و درود بی پایان به محضر شریف و بزرگوارتون
بی نهایت تقدیر و تشکر و سپاس از لطف و محبت و عنایتتون
حقیقتا عزت و سربلندی امروز میهن عزیزمون حاصل مجاهدات و ایثارگریهای مجاهدان از خودگذشته و رزمندگان بزرگیست که یا شهید و یا جانباز و یا درکوران سرنوشت ساز این دوران افتخار آفرین بوده اند.
در پناه حق سایه پرمهرتون جاوید و مستدام

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.