پاتوق اهل نظر

پاتوق اهل نظر

پاتوقی برای اهل اندیشه و نظر
پاتوق اهل نظر

پاتوق اهل نظر

پاتوقی برای اهل اندیشه و نظر

استقبال کارتر از پیشنهاد عربستان برای مشارکت در عملیات زمینی در سوریه


جمعه ۱۶ بهمن ۱۳۹۴


به نقل از خبرگزاری رویترز اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا روز پنجشنبه از پیشنهاد عربستان سعودی درخصوص مشارکت در هرگونه عملیات زمینی در سوریه که به اصطلاح ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا قصد انجام دادن آن را داشته باشد، استقبال کرد.
کارتر افزود افزایش مشارکت دیگر کشورها کار را برای آمریکا در جهت سرعت بخشیدن به جنگ علیه ستیزه جویان گروه دولت اسلامی ( گروه تکفیری صهیونیستی داعش ) آسانتر خواهد کرد.
وی هنگام بازدید از پایگاه نیروی هوایی نلیس در ایالت نوادا در مصاحبه با خبرنگاران تصریح کرد این نوع خبرها بسیار خوشایند است.
کارتر گفت مشتاقانه در انتظار گفتگو با مقامات سعودی درباره این پیشنهاد در نشست هفته آینده بروکسل است. وی مدعی شد دولت عربستان سعودی نشان داده مایل به مشارکت بیشتر در جنگ علیه داعش است.
ژنرال احمد عسیری سخنگوی به اصطلاح ائتلاف تحت فرماندهی عربستان سعودی علیه یمن روز پنجشنبه گفت عربستان سعودی آماده است تا در صورت تصمیم ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا به آغاز هرگونه عملیات زمینی در سوریه، در چنین عملیاتی مشارکت کند.
وی افزود عربستان سعودی معتقد است ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا برای پیروزی در جنگ علیه داعش باید علاوه بر عملیات هوایی ، عملیات زمینی نیز انجام دهد.


"موسسه مطالعات آمریکا"



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.